לא מצליחים להיפטר מכאבי הגב שלכם?
מלאו את הפרטים ונציג אפוסתרפיה יחזור אליכם בהקדם.
במדריך המקיף לכאבי גב ריכזנו עבורכם את כל המידע אודות טיפול אפוסתרפיה למניעת כאבים בגב ושיפור התפקוד היומיומי. מחקרים מוכיחים כי שיטת אפוסתרפיה יעילה ושיעורי ההצלחה שלה גבוהים מאוד. עד כה טופלו מעל 40,000 מטופלים בארץ ובעולם בכל הגילאים ובאתר זה תמצאו המלצות רבות על הטיפול. אל תתנו לכאבי הגב להפריע לכם לחיות.
מלאו פרטיכם וקבלו ייעוץ ומבדק הליכה חינם ללא כל התחייבות!
שם:
דוא"ל:
טלפון:
-

כאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הינם כאבי הגב הנפוצים ביותר, וכמעט כל אחד מאיתנו יחווה בנקודה מסויימת בחייו כאבי גב תחתון.

לפי הסטטיסטיקות, כ- 80% מכלל האוכלוסייה סובלת או יסבלו מכאבים בגב התחתון בשלב כל שהוא בחייהם.

כאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון

רוב האנשים מבלים זמן רב בישיבה, דבר המסביר את הסטטיסטיקה הנ"ל.

בעת ישיבה, הגב התחתון הוא זה שנושא בעומס הרב ביותר, מכיוון שכל כובד משקלינו מתנקז אליו, להבדיל ממצב עמידה או הליכה, בהם חלוקת עומסים מתחלקת גם לרגליים.

כאבי גב תחתון הם מכלול של תסמונות רב גוניות שפוגעות כמעט בכל אחד ואחת ובכל גיל.

הם בין הגורמים השכיחים ביותר להיעדרות מעבודה ואחד הגורמים השכיחים ביותר לנכות.

ישנם שני סוגים של כאבי גב תחתון:

כאב גב מכני (low back pain)

הכאב השכיח יותר ונגרם כתוצאה מסיבות רבות כגון עבודה מאומצת מדי, הרמת משאות כבדים, חוסר פעילות גופנית וכו'.

כאב שורשי (Radicular)

הכאב מוקרן לגפה התחתונה ונגרם כתוצאה מגירוי של העצב, לרוב בשל פריצת דיסק, אך גם בשל שינויים במבנה התעלה הגרמית או בשל גידולים שפיריים.

לתסמונות הקליניות של כאבי גב עם או בלי הקרנה יש מהלך מחזורי והן נוטות לחלוף גם באופן ספונטני תוך כ-3 חודשים, אך נוטות גם לחזור.

לכן יש להתחשב בגב וללמוד מהו שימוש נכון בגב בתנוחות שונות ולא להתעלם ממנו גם כאשר איננו כואב.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

מרכז אפוס לטיפול חדשני בכאבי ופציעות גב

מהי שיטת אפוס (אפוסתרפיה)?

שאלות נפוצות בנושא אפוסתרפיה

סדנאות אפוסתרפיה לכאבי ברכיים – ללא עלות!

כאב גב תחתון יכול להופיע בכל צורותיו:

הכאב יכול להיות כאב עמום, עם נוקשות בשרירים (נקרא גם "גב תפוס"), כאב חד ואקוטי המקרין לאורך צידי המותניים והרגליים או לחלק האחורי של הירכיים או כאב כרוני הנמשך שנים ובא והולך לסירוגין.

הגורמים לכאבי גב תחתון

עבודה פיזית מאומצת. הרמת משאות כבדים שעלול לגרום לעומס מוגבר על עמוד השדרה

משקל יתר. עלול לגרום לעומס על השלד ולהחליש אותו

מתח נפשי ומצבי לחץ. השרירים הגדולים התומכים בעמוד השדרה נקראים זוקפי הגב ואלה עלולים להתכווץ או להימתח כתוצאה ממתחים בהם נמצא האדם.

עישון. העישון מגביר את הסיכון לירידה בצפיפות העצם, לחוזק העצמות ולשינויים ניווניים בעמוד השדרה.

פעילות גופנית. חוסר פעילות גופנית או לחילופין פעילות גופנית מאומצת מדי/פעילות גופנית לקויה.

תזונה לקויה. חוסר בויטמינים ובמינרלים עלול להוביל לחולשה של השלד

תורשה. מבנה השלד והשרירים מועברים אלינו מהורינו.

תוחלת חיים ארוכה. מכיוון שתוחלת החיים שלנו התארכה, השלד והשרירים שלנו נאלצים להתמודד עם עומסים שנים רבות. הדבר גורם להתפתחות שינויים ניווניים במפרקים.

הסימפטומים לכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון עלולים לגרום למגוון רחב של סימפטומים, ולעיתים קרובות, הרופאים לא יודעים ממה בדיוק נגרמים הכאבים.

אלו הם חלק מהסימפטומים שעלולים להיות למי שסובל מכאבים בגב התחתון:

כאבים המקרינים לרגל וגורמים לחולשה, חוסר תחושה או עקצוץ

כאבים עמומים בגב או לחילופין כאבים חדים וחזקים מאוד (בהתאם לחומרת המצב)

כאבים ברגל, בירך או בחלק התחתון של כף הרגל

במקרים חמורים יותר עלולה להיות אי שליטה על סוגרים (זהו סימפטום של "תסמונת זנב הסוס"). במקרה זה פנו בדחיפות לרופא מומחה מאחר ומצב זה דורש טיפול מיידי.

היפטרו מכאבי הגב שלכם אחת ולתמיד באמצעות טיפול אפוסתרפיה

לקבלת יעוץ ומבדק הליכה חינם ללא התחייבות מלאו את פרטיכם כאן!

7 טיפים להקלה על כאבי גב תחתון

פעולות פשוטות רבות עשויות לשפר בצורה משמעותית את כאבי הגב שלכם, חלק מהן כוללות:

  1. ביצוע פעילות גופנית מתונה – אולי תתפלאו לשמוע אבל פעילות גופנית מתונה ומבוקרת עשויה בהחלט להיות התרופה הטובה ביותר לכאבים בגב התחתון. רוב האנשים נמצאים במצב ישיבה רוב שעות היום, בין אם במשרד מול המחשב ובין אם בנהיגה בדרכים. הליכה היא פתרון מעולה להקלה על כאבי הגב שלכם ואף למניעתם.
  2. שמירה על יציבה נכונה – האם אתם נוטים ללכת עם גב שפוף? אם כן, ייתכן מאוד והיציבה הלקויה שלכם היא זו שגורמת לכאבים או מחמירה אותם. יציבה לא תקינה מעלה את הלחץ על הגב שלנו בצורה משמעותית.
  3. חיזוק שרירי הליבה שלכם – שרירי הבטן תומכים בשרירי הגב שלנו ומסייעים לנו להוריד ממנו עומס. שמירה על שרירי בטן חזקים יפחיתו בצורה משמעותית את כאבי הגב התחתון שלכם.
  4. שיפור הגמישות שלכם – גוף גמיש יסיע בחלוקה נכונה של העומס על פני כל הגוף שלנו, החל מהרגליים ועד לראש. תרגיל מצויין לשיפור הגמישות הוא: ישיבה על קצה המיטה כשרגל אחת מתוחה קדימה והרגל השניה נשארת על הרצפה וביצוע מתיחה של מיתר הברך (HAMSTRINGS) על ידי הישענות קדימה תוך שמירה על תנוחת גב ניטראלית.
  5. ישנים על הבטן? שנו את תנוחה השינה שלכם – כאשר אנחנו ישנים על הבטן, הגב שלנו לא מקבל את כל התמיכה לה הוא זקוק, וכך עלולים להיווצר כאבי גב. רצוי לישון על הצד ואפילו לשים כרית בין הברכיים על מנת לשמור על עמוד השדרה בתנוחה ניטראלית. שינה על הבטן גורמת לכאבי ראש וצוואר ומפעילה לחץ רב על הגב התחתון.
  6. הפחתת מתחים ולחצים – מתח ולחץ גורם לשרירים שלנו להיות מתוחים ותפוסים. כאבי גב עלולים בהחלט להיגרם גם כתוצאה מלחץ נפשי ודיכאון. נסו למצוא פעילות כלשהי שעוזרת לכם להפחית את הלחץ ובצעו אותה בכל פעם שאתם מרגישים לחץ או דיכאון חזקים.
  7. קירור וחימום האזור הכואב בגב – קררו בתחילה את האזור הכואב למשך כ-48 שעות באמצעות קומפרסים. אל תניחו את הקרח ישירות על הגב על מנת לא לגרום לכוויות, אלא עטפו את הקרח במגבת. לאחר מכן, עברו לקומפרסים של חום. ברשתות הפארם ישנן כריות חימום עם פרחי לוונדר שניתן לחמם במיקרוגל או בקבוקים לתוכם ניתן להכניס מים חמים. קומפרסים אלו עשויים לשפר במודה משמעותית את הכאבים שלכם.

סוגי הטיפולים הקיימים לכאבים בגב התחתון

ישנם טיפולים רבים לכאבי גב תחתון, חלקם טיפולים שמרניים וחלקם טיפולים פולשניים (ניתוחים).

כמובן שחשוב מאוד להגיע לבדיקה אצל רופא מומחה על מנת לאבחן את מקור הכאבים ולהתאים את הטיפול הנכון כדי לא לגרום לנזק נוסף.

בכל מקרה, אלו הטיפולים הנפוצים הקיימים, שמרניים ופולשניים כאחד:

דיקור סיני – הדיקור הסיני מבוסס על רפואה סינית מסורתית בהן מוכנסות מחטים דקות מאוד לתוך נקודות מסוימות בגוף על מנת לייצר זרימת אנרגיה. ישנם אנשים רבים שדיקור סיני עוזר להקל על כאבי הגב שלהם.

כירופרקטיקה – כירופרקטיקה היא טיפול המשפיע על השרירים והעצמות. מדובר בעצם בעיסוי של רקמות הגוף והשרירים על מנת להקל על הכאבים, להזרים את הדם, להפחית את המתחים ולעזור לכם להירגע.

פיזיותרפיה – פיזיותרפיה היא טיפול נפוץ במקרים של כאבי גב והיא יכולה לסייע בחיזוק השרירים שלכם ובהגמשתו.

שיטת אפוסתרפיהאפוסתרפיה (גם: אפוס) היא שיטת טיפול לא פולשנית המבוססת על מערכת הליכה מיוחדת המותאמת באופן אישי לכל מטופל. מערכת ההליכה הוללכת רפידות ביו-מכאניות המוצמדות לסוליית הנעליים. תפקידיה של מערכת ההליכה של אפוסתרפיה הם: הפחתת הכאב והעלאת התפקוד של המטופל, חיזוק השרירים המייצבים סביב מפרקי הגב התחתון, הסתת עומסים מהאזור הפגוע בגב והחזרת טווחי התנועה, שיפור היציבה, שיפור השליטה העצבית-שרירית.

הזרקות – במידה והרופא שלכם ימליץ על כך, ניתן להזריק משככי כאבים ישירות לגב שלכם.

אולטראסאונד טיפולי – גלי האולטראסאונד שיכוונו ישירות לגב שלכם יעזרו בהאצת הריפוי ויעודדו תיקון רקמות.

ניתוחים – ישנם ניתוחים שונים לבעיות שונות בגב, במידה ויהיה צורך בכך, הרופא ימליץ על ניתוח לפי הפציעה או הבעיה הספציפית לכם.

טיפול אפוסתרפיה לכאבי גב תחתון

טיפול אפוסתרפיה לכאבי גב תחתון

טיפול אפוסתרפיה לכאבי גב תחתון

אפוסתרפיה מבוססת על מערכת הליכה הכוללת רפידות ביו-מכאניות שמוצמדות לסולייה של נעליים יחודיות.

רפידות אלו מותאמות באופן אישי לכל מטופל ומטופל, כשהיתרון של טיפול זה הוא בכך שלא צריך להקדיש לו זמן מיוחד.

אפשר ללכת עם הנעליים בכל מקום ובכל שעה לפרק זמן של כחצי שעה ביום (בהתאם להנחיות הפיזיותרפיסט המומחה לשיטת אפוסתרפיה).

אתם יכולים ללכת עם הנעליים בבית, במשרד, בעת טיול עם הכלב, בקניות בסופר ואפילו בסידורים.

איך אפוסתרפיה עוזרת לכאבי גב?

אפוסתרפיה מפחיתה כאבי גב על ידי שיקום השרירים מייצבי הגב. הרפידות הביו-מכאניות "מלמדות" את הגוף לנוע בצורה נכונה והיא טיפול אופטימלי גם לאנשים הצריכים לעבור ניתוח בגב וגם כחלק מתהליך השיקום לאחר הניתוח עצמו.

הטיפול הוכח מחקרית כיעיל בהפחתת כאבי גב והוא מסובד על ידי כל קופות החולים ועל ידי חברות הביטוח הראל וכלל.

טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים

טיפול אפוסתרפיה מסובסד על ידי כל קופות החולים

איך אדע האם טיפול בשיטת אפוסתרפיה מתאים לי?

בקלות. אתם יכולים לקבל בדיקת ייעוץ והתאמה חינם במרכז אפוסתרפיה.

האבחון מתבצע במעבדת הליכה ממוחשבת והוא כולל:

בדיקת הליכה, מילוי שאלונים לגבי מצבכם הרפואי, בדיקה קלינית מקיפה על ידי פיזיותרפיסט מומחה, התאמה אישית של מערכת אפוסתרפיה במידת הצורך.

מעוניינים בבדיקת התאמה חינם?

מלאו את הפרטים שלכם פה ונציג מאפוסתרפיה ייצור אתכם קשר בימים הקרובים. מילוי הפרטים לא מחייב אתכם בשום צורה כך שאין לכם מה לדאוג.

היפטרו מכאבי הגב שלכם אחת ולתמיד באמצעות טיפול אפוסתרפיה

לקבלת יעוץ ומבדק הליכה חינם ללא התחייבות מלאו את פרטיכם כאן!

 

סנדאות אפוסתרפיה לכאבי ברכיים
 
 

עם התגית: , ,
נשלח ב פציעות גב

הרפידות הביו-מכאניות של אפוסתרפיה – מבט מהצד ומלמטה:

טיפול אפוסתרפיה לכאבי ברכיים, גב, קרסול וירך

טיפול אפוסתרפיה לכאבי ברכיים, גב, קרסול וירך