לא מצליחים להיפטר מכאבי הגב שלכם?
מלאו את הפרטים ונציג אפוסתרפיה יחזור אליכם בהקדם!
שיטת אפוסתרפיה מבוססת על ידי מערכת הליכה המוצמדת לסוליית הנעל ומותאמת באופן אישי לכל מטופל. מחקרים מוכיחים כי הטיפול יעיל ושיעורי ההצלחה שלו גבוהים מאוד. עד כה טופלו מעל 60,000 מטופלים בישראל, והטיפול נכנס לבתי חולים בארץ ובארצות הברית. באתר זה תמצאו המלצות רבות על הטיפול. אל תתנו לכאבים להפריע לכם לחיות, מלאו פרטיכם וקבלו ייעוץ ומבדק הליכה במרכז אפוס חינם ללא כל התחייבות.
שם:
דוא"ל:
טלפון:
-

טיפים למניעת כאבי גב

במאמר זה אספנו עבורכם את הטיפים היעילים ביותר שיעזרו לכם להקל על כאבי הגב שלכם.

גם אם תיישמו רק חלק מהטיפים, עדיין הסיכוי שלכם להקל על הכאבים ולשפר את התפקוד היומיומי שלכם גדול בהרבה מאשר אם לא תבצעו אף אחד מהם.

קחו את הטיפים שנוחים ומתאימים לכם והכי חשוב… רק בריאות!

26 טיפים למניעת כאבים ופציעות גב

  1. שימו לב ליציבה שלכם – עמידה/ ישיבה רפויה ושפופה עלולה להחמיר את כאבי הגב שלכם במידה רבה. אין זה אומר כי אתם צריכים למתוח את הגב שלכם בצורה שתהיה לכם לא נוחה או טבעית, אבל שימו לב מדי פעם כשאתם יושבים או עומדים, האם הכתפיים שלכם לא נשמטות קדימה והאם הגב שלכם לא שפוף.
  2. שמרו על משקל תקין – עודף משקל יוצר עומס רב על שרירי הגב וגורם לכאבים. אם הגב שלכם כואב באופן כרוני ואתם סובלים מעודף משקל, זו כנראה הסיבה העיקרית לכאבי הגב שלכם (במידה ושללתם כל פציעות גב אחרות ומקור הכאבים אינו נמצא).
  3. שנו על הצד – האם גם אתם אוהבים לישון על הבטן? אם כן, דעו כי שינה על הבטן גורמת לכאבי גב מאחר ואין תמיכה מספקת לגב שלכם בתנוחה זו.
  4. נסו לישון על הבטן כשכואב לכם הגב ותוכלו להרגיש שהכאב מתגבר. הסיבה לכך היא אי תמיכה מספקת לשרירי הגב. שינה על הצד היא השינה הטובה ביותר למניעת כאבי גב. אתם יכולים גם לשים כרית בין הברכיים לתמיכה נוספת.
  5. נסו את טיפול אפוסתרפיה – אפוסתרפיה היא שיטת טיפול שמבוססת על מערכת הליכה המותאמת לכם באופן אישי על ידי פיזיותרפיסט מומחה.
  6. מערכת ההליכה מורכבת מרפידות ביו-מכאניות שמוצמדות לסוליית הנעל ותפקידן: לחזק את השרירים המייצבים של הגב, להסית את העומסים מהאזור הפגוע, להפחית את הכאבים ולסייע לכם לחזור לתפקוד תקין.
  7. בצעו הליכות – אחת הדרכים היעילות ביותר למניעה והקלה של כאבי גב היא הליכה. חוסר פעילות עלולה להחמיר את כאבי הגב שלכם במידה רבה, לכן, אפילו אם אין לכם זמן וסדר היום שלכם עמוס, גם אם תשריינו לעצמכם רק 30 דקות להליכה יומית כבר תרגישו בהבדל משמעותי.
  8. נסו יוגה – יוגה עוסקת המון במתיחות ולכן היא תסייע למתוח את מפרקי הגוף ולהקל על כאבי הגב שלכם.
  9. מצאו עיסוק שמרגיע אתכם – נסו למצוא עיסוק שמרגיע אתכם. מחקרים רפואיים רבים הוכיחו כבר מזמן שלמתח ולחץ יש השפעה רבה על הגוף שלנו, ואחת הבעיות הנפוצות הנגרמות כתוצאה מלחץ היא כאבי גב. אם אתם לא בטוחים מה עשוי לעזור לכם להירגע, נסו כמה אופציות שונות, כגון: מדיטציה, סוג מסויים של ספורט, מסאג'ים או אפילו קורס קדרות.
  10. תרגלו חשיבה אופטימית ושמחה – דיכאון ומצב רוח ירוד לאורך זמן אחראים במידה רבה על המצב הפיזי שלנו והם גורמים לשלל בעיות רפואיות. שימו לב שאחד הסימפטומים הנפוצים בכל מחלה או בעיה רפואית היא לחץ נפשי ודיכאון. מצאו לעצמכם משהו שירומם את מצב רוחכם כאשר אתם בדיכאון ונסו לתרגל חשיבה אופטימית ושמחה להפגת המתחים.
  11. אמצו כלב – כן כן… זה בדיוק מה שרשום. הוכח מחקרית כי בלע חיים בבית מסייע בהורדת לחץ דם גבוה ובהקלה על מתחים. כמו כן, בעלי כלבים מבצעים באופן טבעי פעילות גופנית רבה יותר, מאחר והם צריכים לצאת עם הכלב לטיול לפחות 3 פעמים ביום.
  12. חשוב רק להדגיש כי כלב זו מחויבות לכל החיים, כך שאם אינכם בטוחים שיש לכם את הזמן להקדיש לכך, אתם יכולים לקחת כלב לאומנה זמנית (אומנה היא מעין בייביסיטר לתקופה מוגבלת עד שנמצא לכלב בית) ולבדוק האם אתם מוכנים לכך.
  13. התחילו לשחות – שחיה היא דרך נפלאה להיפטר מכאבי גב. שחיה היא לא רק אימון איובי מעולה, אלא היא גם מסייעת להרפות שרירים נוקשים וכואבים. אם אתם לא יודעים לשחות בכלל או שתוך כדי שחיה אתם מרגישים כאבים בגב העליון ובצוואר, כדאי לקחת כמה שיעורי שחייה ולהתמכר לשקט שמתחת למים.
  14. לכו למסאג'יסט – מסאג' על בסיס קבוע הוא פתרון נהדר למי שיכול להרשות לעצמו זאת מבחינה כלכלית. מסאג' פעם בשבוע יכול לעזור לכם להירגע מכל השובע הלחוץ והמלא בפעילות, ומלבד זאת, המסאג' מסייע להזרים את הדם לכל איברי הגוף ולשכך כאבים.
  15. יושבים רוב שעות היום? עשו הפסקות – טיפ זה חשוב בעיקר לאנשים שנמצאים במצב של ישיבה רוב שעות היום, בין אם במשרד, בנהיגה בדרכים או בבית. עשו לעצמכם מנהג לקום כל כחצי שעה עד שעה מהמקום ולהתמתח. תרגיל מתיחות מצוין הוא: הרמת הידיים מעל הראש ועמידה על קצות האצבעות. ישיבה ממושכת מונעת מהנוזל שנמצא בתוך הדיסקים בגב לנוע פנימה והחוצה וגורמת לכאבים שאותם אפשר למונע בקלות.
  16. אם הזמן "בורח" לכם מהר מדי, שימו סטופר בטלפון הנייד כך שיצפצף כל שעה ושימו אותו רחוק מכם כך שלא תהיה לכם ברירה אלא לקום אליו כשהוא יצפצף. נכון רעיון מצוין?
  17. בצעו מתיחות לגב – תרגיל מתיחות מצוין לחיזוק שרירי הגב שלכם: שכבו על מזרן (רצוי מזרן ספורט), כופפו את הרגליים לכיוון הבטן שלכם ושטחו את הגב על המזרן. החזיקו בתנוחה זו כ-10 שניות ושחררו. חזרו על תרגיל זה 8 פעמים.
  18. אמצו לעצמכם אורח חיים פעיל וספורטיבי – פעילות גופנית הכוללת חיזוק שרירי הבטן וחיזוק שרירי הגב השטחיים יגרמו לייצוב הגוף, ובנוסף, הפחתה במשקל תסייע להורדת העומס על עמוד השדרה. על מנת לא להסב לגוף נזק, רצוי להיוועץ עם מדריך כושר מוסמך.
  19. הפסיקו לעשן – העישון משבש את אספקת הדם לרקמות ומעודד שיעול שמאמץ את השרירים ועלול לגרום לכאבי גב. כמו כן, החומרים הנמצאים בסיגריות גורמים לדלדול של העצם.
  20. המנעו מישיבה לפרק זמן ממושך – כאשר אנחו יושבים כל הלחץ מופעל על הגב התחתון שלנו, וזאת בשל כוח המשיכה. אם אתם עובדים במשרד ונאלצים לשבת שעות רבות, דאגו מדי 45 דקות לקום על מנת לשחרר את הגו, השכמות והצוואר.
  21. בנוסף, חשוב לוודא כי גובה הכסא הינו בהתאם לגובה השולחן, כך שהידיים ינוחו על המשטח בנוחיות והכתפיים תהיינה רפויות ולא גבוהות.
  22. קנו מזרון איכותי – הגו זקוק לתמיכה טובה לעמוד השדרה. וודאו כי המזרון שלכם לא קשה מדי ולא רך מדי כדי שיתאים את עצמו לצורת גופכם תוך מתן תמיכה מספקת. חשוב שיהיה לכם נוח לשכב עליו.
  23. היו חכמים בעת הרמת משאות כבדים – כולנו נאלצים בחיי היומיום להרים משקלים כבדים כאלה ואחרים: קניות מהסופר, תיק גב וכו'. כאשר מרימים משא כבד יש לכופף ברכיים ולהימנע מכיפוף הגו. את המשא יש להצמיד לגוף קרוב ככל האפשר בעזרת שתי הידיים.
  24. אם אתם עורכים קניות, השתדלו לחלק את הכובד לשקיות קטנות, ואם אתם מרבים ללכת עם תיק גב, וודאו כי התיק שברשותכם אורטופדי ואל תעמיסו עליו כובד מיותר.
  25. היעזרו במקל הליכה – ניתן להיעזר במקלות ספורט להליכה על מנת להפחית עומס מהאזורים הכאובים ולשפר יכולות תנועה במהלך הצעידה.
  26. נעלו נעלים נוחות – אל תסתפקו בנעל אופנתית אך מזיקה. השתדלו לנעול נעלים אורטופדיות המספקות תמיכה מספקת לגב שלכם.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם

מרכז אפוס לטיפול חדשני בכאבי ופציעות גב

מהי שיטת אפוס (אפוסתרפיה)?

שאלות נפוצות בנושא אפוסתרפיה

סדנאות אפוסתרפיה לכאבי ברכיים – ללא עלות!

לסיכום…

למרות הסטטיסטיקות שמגלות כי רוב האוכלוסייה בעולם תסבול בשלב כזה או אחר מכאבי גב.  תוכלו לנסות לצמצם את מגיפת הכאב על ידי אמצעים פשוטים ועל ידי שינוי אורך החיים שלכם.

מעל  40,000 מטופלים טופלו בהצלחה באמצעות טיפול אפוסתרפיה

לקבלת יעוץ ומבדק הליכה חינם ללא התחייבות מלאו את פרטיכם כאן!

 

סנדאות אפוסתרפיה לכאבי ברכיים
 
 

עם התגית:
נשלח ב טיפולים

הרפידות הביו-מכאניות של אפוסתרפיה – מבט מהצד ומלמטה:

טיפול אפוסתרפיה לכאבי ברכיים, גב, קרסול וירך

טיפול אפוסתרפיה לכאבי ברכיים, גב, קרסול וירך